Rosor är Kärlek

måndag 27 juli 2009

Första gången Ute från nya Hemmat


Bilden beskriver rätt bra hur det är med mig o livet just nu.
Snabbt, Mycket på en Gång, Snurrigt, Stressigt, Hög Energiåtgång, Varmt både fysiskt då man rör sig och varmt av att känna sig Välkommen av Svärföräldrarna.

Tvingat mig själv att vara "social" ett par ggr i dag. Är lite *stolt* över mig själv, för jag är inte så social/välter inte folk i min väg. Men tänkte Nä det är bara att gilla läget o se till att försöka att göra ett så gott intryck som möjligt.

Lägenheten är liten men det som *lyfter* den är Badrummet - jag kan stå i det och snurra med båda armarna rakt utfrån kroppen och ändå så finns det mera luft omkring!
De som varit i badrummet i Huset vet att där var det knappt man kunde torka sig efter duschen eller för den delen klä på sig inne i badrummet.

Igår stog jag i 20 minuter o duschade:D Sånt gick inte för sig i Huset då var varmvattnet slut. Efter duschen kunde jag stå I badrummet och föna håret *chockad* för det finns elutag där jämnte spegeln.
*WoW* snart kan jag ta mig tusan se mig själv stå o sminka mig oxå på mera regelbunden basis;)

Köpte en löplina till katterna idag - den kostade en vacker slant, Men om man nu bor nånstans där de verkligen inte tillåter _lösa_ katter så får man försöka att anpassa sig så gott det går - eller hur?
Felix verka digga löplinan rätt bra medans Trixa slängde sig själv 2 ggr i väggen för att försöka att bli av med selen;(
Det såg kanske kul ut (dumma barn skrattade) men det var inte kul för hon var helt skitstressad...men ska försöka en annan dag när barnen gått till skola/dagis.

Viggo är den av hundarna som helt klart får 5 stjärnor av 5 möjliga, för han skäller inte ens hälften av det han gjorde i Huset och han verka ha större anpassningsfaktor än Prince.
Sedan har Viggo blivit _kär_ i Trixa - det är Hans Dam nu att hon är katt och 10 år äldre verka inte spela så stor roll*s*.
Tror det blev så iom den låååånga färden i bilen, hon lät ju rätt ynkligt då.
De nästan pussas nu - rätt sött.

Prince får vi tyvärr börja om från början med, han drar så enormt när vi är ute o går att dottern har sagt att Nä nu får det va bra. Och jag måste hålla med han drar så pass att höger axel höll på att hoppa ur led härom kvällen på mig.
Inte ens efter att han har skitit - vilket är hans Vanliga beteende dvs drar som bara den - skita - sen gå fint, går han fint nu utan det är Dra dra dra...trist.
Men vet att han lugnar ned sig sen.

Jag har fått ordning på lillens rum i rummet. Han delar ju rum med vardaxrummet. Idag fick han upp lampor , sina böcker o en del leksaker. Skönt att hans grejer är på plats. Tyvärr är han ännu Vaken 23:11 men men... Han sov hos Farmor&Farfar natten som var o hans Faster var där oxå. Han somnade 20:00 igår och sov till 10:30!!!!! Jag _lovar_ han har aldrig sovit så länge Hemma inte ens när han var bebis.

Har ännu inte lagat någon middag i lägenheten emn det få ta den Tid det tar att komma iordning. Ännu ligger det en massa säckar i "skuffen" som vi kallar det lilla uthuset för o en del kartonger står staplat i dotterns rum o lite här o där.
Köket eller mera skåpen är mindre i antal o fastän vi sålde/slänge en massa från köket så får det bara inte Plats! Finporslinet får lov att samsas sedan ute i skuffen bland annat med gräsklippare, cycklar, o sånt.

Tog hem 3 "pottor" med blommor från Farfar idag sa -tar jag lite idag o lite en annan gång så är de snart där de ska vara. Han var ju snäll o kom up o hämtade bland annat mina Uteblommor som jag tog med i flytten. Finns en hel del ogräs mellan plattorna här oxå. På framsidan finns en uteplats där ligger det typ gatsten i solmönster i gången o sedan är det vanliga cementplattor (tror jag det heter) sånna där fyrkantiga saker som uteplats tro jag kan få rätt snyggt där. På baksidan är uteplatsen cementplattor med ogräs/mossa emellan och en förkrymt häck o en ynka liten grästuva på ? 2*2 meter typ. I häcken sitter det plintar så där ska det bli staket av viltstängseltyp så att hundarna kan ligga därute oxå....

Som ni hör så finns det att göra för mina "gröna fingrar" vilket känns mer än Bra.
På onsdag ska guben o dotter åka till Huset för att hämta lite/mycket saker som vi dels glömde o som dels bara inte fick rum nånstans. Skruvdragarn glömde han faktiskt på arbetsbänken i garaget... o jag glömde en hel del oxå...men det var stressigt vi var försenade o ja...

Ta hand om varandra - *kramas*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar