Rosor är Kärlek

onsdag 26 augusti 2009

Onödigt-Irriterande-Dumt-Avskyvärt

30 förvildade katter ska avlivas

30 förvildade katter ska avlivas. Foto: Scanpix

30 förvildade katter upplevs som ett så stort problem i Bjärtrå utanför Kramfors att länsstyrelsen via polisen bett kommunjägaren avliva djuren. Kattägare i samhället uppmanas nu att hålla uppsikt över sina älsklingar.

30 förvildade katter upplevs som ett så stort problem i Bjärtrå utanför Kramfors att länsstyrelsen via polisen bett kommunjägaren Hans Lundgren avliva djuren.

- Nu till helgen mellan fredag och söndag kväll kommer jag att ställa ut fällor för att fånga de förvildade djuren som ska saneras, säger han till Allehanda.se

Kattägare i samhället uppmanas nu att hålla uppsikt över sina älsklingar så att de inte av misstag hamnar i fällorna.

Det stora antalet förvildade katter antas vara resultatet av att en fastighetsägare tidigare lämnat sitt hus utan att ta med sina katter.

De har därefter förvildats och förökat sig.

***************Så står det att läsa på msn.se*********

Jag tycker att _alla_ som nånsin har haft en katt borde reagera kraftigare emot sånt här.

Och jag tycker definitivt att alla KattÄgare borde se till att kastrera sina katter. Vill man ha avel på katter är det ju en annan sak, men när kattan fått sina kullar så kastrera den och när hankatten gjort sitt så kastrera den.

Alla som inte vill ha kattungar på sin katt borde se till att kastrera den - det borde finnas någon moralisk lag på detta.

Dessa katter som nu kommer att avlivas har troligen inte så stor chans att bli husdjur då de har varit utan människa för länge och en del av dem har aldrig vatt i närheten av en, och troligen är de då inte heller ens rumsrena.

Men det borde inte ha fått Bli på detta sättet.

Någon måste ju ha sett att det drev katter utan ägare? Borde då inte någon ha frågat veterinären snällt om han/hon hade kunnat tänka sig att kastrera dem? För att minska antalet vilda katter?

Är det bara Jag som tänker o gör sånna här saker? Om det är så illa att ingen som läser detta hade kunnat tänka sig att tänka över om "det gänget katter" har ett hem eller inte och visat lite intresse (medmänsklighet är ju fel ord i sammanhanget men det är det ordet jag tänker på) för hur det går för något annat som lever, så flyttar jag till Månen.

Jag har mestadels med flytten än så länge tyvärr mött folk som är av en helt annan sort än jag. Svarttänkande,ego,fientliga,hävda-revir-tänk,korta i tonen,själviska,osv osv......

Tänkte ge mig ut i helgen o kolla läget mera o hoppas då på att träffa lite vettigt folk. Skojade med gubben här om dagen:"Om det blir mycket "svartare" här så öppnar jag kyrka i boden". Med "svartare" menar jag stämningen det man möter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar