Rosor är Kärlek

onsdag 19 augusti 2009

R.I.P. - Felix och Trixa



Svårt det kommer vara att inte se dem det första man gör på morgonen eller när jag tar mina nattliga rundor i lägenheten.
Dom somnade in i våra famnar.
Det tog en bra stund innan de släppte långt över de 10 minuterna Veterinären sa.

Vi begravde dem tillsammans ute på svärföräldrarnas gård.
Svärfar hade redan grävt en grav och svägerska hade plockat rosenblad och lagt i graven. Det stog även en bunke med rosenblad jämte.

Så jag tog Trixa och la henne förs
iktigt ned i graven sedan tog jag Felix lika försiktig och la honom jämte Trixa.
Jag la dem så att de håller om varandra.
Sedan la jag rosenblad på dem.
Det svåra kvar att lägga på jorden.
Men det gick jag klarade det.
Vi tände 2 gravlyktor svägerskan hade bundit en liten bukett och jag la dit de två stener som sa att de skulle med dit och en lite vallmo och åkerkviker tror jag det heter blålila blommor.

Jag känner mig Tom Ensam och fylld av saknad.
Tack alla ni som sände tankar och böner de hjälpte mig att vara stark när jag behövde vara det.

Tack Ziddis den kunde inte kommit på någon lämpligare dag!
Blev lite paff för det stod ju inget Varför lixom.
Men den kom på direkt jag gillar den skarpt - tack.


1 kommentar:

  1. Känner med dig!
    Det är hårt när sina små vänner och familjemedlemmar har fått lämna jordelivet.

    SvaraRadera