Rosor är Kärlek

fredag 22 maj 2009

AvslutningsSmycke o andra barn....

Igår kväll satt jag och gjorde ett set till dotterns avslutning.
Hon slutar ju 9:an och som jag sagt till henne - att _det_ gör man inte varje dag.
Hon har köpt en vit klänning och pratade om att hon ville ha ljusrosa smycken/blommor i håret etc.

Så jag tänkte.... rosa är ju inte precis min färg men då jag Vet att det finns andra som älskar färgen har jag börjat vänja mig vid den.
Efter lite letande hittade jag ljusrosa sötvattenspärlor, en rocalie som nästan är vit fast den är rosa (bilden ger inte helt rättvisa) ett par silverkulor ett rosa glas hjärta o vips med trollspöt så var halsband och örhängen gjorda på 1½ timma.
Tyvärr så föll det inte väl ut.
Blev faktiskt stött på min dotter.
Hjärtat var Töntigt och hela halsbandet gav en plastkänsla(????)
Örhängena var inte heller till belåtenhet men mittdelen var snygg.

Vet inte om jag är korkad, men jag visade inte hur Arg och Ledsen jag blev.
Försöker tänka att hon helt enkelt inte vet/tror att det inte är nått arbete att göra smycken och att jag lägger både möda och kärlek i det jag gör med mina händer.
Kanske tar jag upp detta vid ett senare tillfälle - Hur hade Du gjort om det hade vatt din dotter???
Prince har sedan Dag 1 tagit dotterns säng i besittning. Här drar han sig undan när han vill ha lite lugn o ro. Viggo är ju rätt sprallig och det är inte alltid Prince vare sig har ork eller lust att hoppa o studsa med honom. Sonen vår håller låda så länge han är vaken, och är inte tyst många sekunder. Lägg till 4 katter som man helst vill undvika (ännu) då man inte förstår Hur de funka och lite trångt om utrymme.
Sedan är han lite ovillig att gå uppför trappan till övervåningen för det är hål mellan trappstegen dvs man kan kolla igenom - lite otäckt tycker Prince.
Men i eftermiddag kom han upp till mig bara så där utan att jag ropat på honom:D
Han har gjort Stora framsteg den sista veckan, kanske har han börjat att känna sig hemma? *hoppas det*



Detta är både skoj och eneverande. Felix har snart varit min personliga bodyguard i 13 år. Han har räddat mig från flera bränder (glömda ljus, spisplattor, strykjärn) han har vandrat med mig i skogen, han vakar över mig när jag är i trädgården så att inget händer mig. Vi pratar inte längre med ord vi behöver bara titta på varandra för att veta vad den andre vill/känner/mår. Förutom dottern är det han som har levt längst med mig, han är en del av mig.

Sen kommer då detta yrväder vid namn Viggo och helt enkelt Tror att det bara är att sno Felix plats - bara så där???
Vi är inte impade någon av oss.
Men jo jag är Kär i yrvädret Viggo (vem kan låta bli?)
Felix är den enda av katterna som kommer o går som han vill trots hundarna.
Trixa är inne men gömmer sig.
Snodden (Trixas barn) kan sova i kattrummet o kanske snabbt som attan springa upp på övervåningen.
Flax den minste katten 6 år i år kommer snabbt in o äter o sticker lika fort.
Jag hoppas att Fasen vänjer sig o kommer Hem snart han är en del av oss och en stor personlighet.
Men 22 dagar kanske är lite kort tid för en rädd katt att vänja sig?
Vi har ju vatt utan hund i 2 år.
Nåja jag hoppas att allt stilla sig snart och att djuren hittar "sin" plats i ledet/rangskalan.

Att Viggo bara *tagit* mig fattar varken jag eller min man det är ett stort mysterium.
För går man efter utseendet så är Prince mer den slags hund jag faller för, har alltid haft lite svårt för småhundar har tänkt att då kan man lika gärna ha katt:D
De väger ju samma lixom.
Men han är en söööt liten skit och han har (faktiskt) hjärna den senare delen har jag fortfarande lite svårt att ta till mig*s*
Att han vill/måste ligga _under_ mitt täcke när han sover är ju bara för Mammigt - håll med om det?
Men så är det han följer mig vart jag än är.
Just nu är han med Husse o Prince i garaget men när han kommer in kommer han att lägga sig vid mina fötter......eller under mitt skrivbord (kommer ni ihåg vad som är där??)
Jo jag tog ju en gammal bilbarnstol och la i ett babytäcke så att Felix kunde vara nära mig men ändå inte i knät - den har givetvis Viggo snot*buse*.
Klockan går hade tänkt att sova tidigt tidigare än brukligt.
Vill om det inte regna inatt klippa gräset, sätta luktärtorna i jord de få ligga 2 istället för 1 dygn i vatten hoppas de funka ändå, sedan ska jag till butiken "Hantverksboden" få min Nycket och göra mig lite hemmastadd med papper o annat.

Ta hand om er klappa om era kära lite extra idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar