Rosor är Kärlek

fredag 6 mars 2009

Felix -min Kung -sjuk....

Klappade min älskade kisse idag och hittade en stor svulst i hans vänstra armhåla. Lite mindre än ett mindre hönsägg. Letade efter bett - kattbett, klippte ned ett ställe kollade igen men icke..hittade inga bett.
Ringde veterinären som sa att det kan vara cancer men att det kan vara så att den inte har spritt sig och då kan man "bara" operera bort svulsten.

Han fyller 13 år i november.
Vi har upplevt en massa saker ihop, roliga saker och tokiga saker och tråkiga saker.
Han har räddat mig från flera bränder - de kunde blivit OM han inte väckt mig eller sagt till mig att kolla spisen, strykjärnet eller tända ljus.

Hur många gånger han har tröstat mig eller fått mig att skratta det finns det ingen siffra för.
Inte heller alla promenader vi har tagit i skogen.
Minnet när han helt klart tyckte att Han var Far till "damens" kattungar vilket han inte kunde då han redan var kastrerad.
Han bar omkring dem, han tvättade dem i rumpan lärde dem jaga kort sagt han var Far.

Han har hittills uppfostrat 4 kattungar av dem finns det 3 ännu i livet här hemma.
Sorgen han uttryckte när hans första kattkompis/bror dog, fick mig att tror att han var mera mänsklig än en människa.
Han satt ute på gräsmattan och "ylade" tog en runda letade och satte sig igen. Detta var runt midsommar och det var bra Varmt ute, och det var första gången jag var tvungen att ta en medicinspruta i plast och på det sättet tvinga honom att dricka.
För han varken åt eller drack självmant på 4 dygn.
Och i flera veckor låg han bara........

Till slut var jag så förtvivlad att jag köpte "damen" inte som ersättning utan för att få Felix att börja leva igen.

Jag gråtit floder idag så nu har jag riktigt ont i huvudet. Försöker dricka för att kompensera. Ja jag vet det kan vara godartad men hur stor är den Chansen?
Inte hade de tid att ta emot honom heller utan jag får vänta till nästa vecka.
Är arg för att det ska kosta så Mycket när djur blir sjuka!
Vi var tvungna att ta bort kattförsäkringen för att få pengar till mat tror vi gjorde det förra året.

Ska försöka så att han slipper sövas han är rätt snäll hos veterinären och sövning är inte bra för då piggnar han till och tror att han kan "flyga" har vatt med förr och han gör på sig och bli inte så lite grinig av att vakna i badkaret när jag duschar honom och senare fönar honom. Han är ½bondkatt och ½ norsk skogskatt så päls finns.
Ställer in mig på att det kanske bli spruta till sista vilan så jag inte braka ihop totalt Om det skulle vara så.

Ta vara på varandra.

2 kommentarer:

  1. Har varit med o ett par kattes sjukdom och bortgång. Det är verkligen inte roligt. Jag känner med dig och förstår helt och fullt ditt smärtsamma lidande.
    Kram ☻

    SvaraRadera
  2. Tack för medkänsla det känns skönt även om du är långt borta. Jag har varit tvungen att ge sista vilan sprutan till 2 katter hittills. Hade inte tänkt mig att upprepa det. Vi får se vad det är för fel.*kramas*

    SvaraRadera