Rosor är Kärlek

söndag 8 mars 2009

Kisse bättre - kattbett!

---***Alla Känsliga hoppa över detta!***---

Dagens + ingen cancer vad jag vet.
Dagens mindre trevligheter delar jag här efter Och jag varna ännu en gång känsliga för att inte läsa.

Har ju gråtit mängder men även försökt att ge healing till min älskade katt.
Är inte så disciplinerad i konsten än men försöker de gånger det verka krävas.

Gubben o jag satt i soffan ikväll och tittade på Star Wars avsnitt, liten är borta över natten.
Då hoppar min katt i knät på mig och vill bli gosad på, inga probs.
Kollar vidare o gosa katt även över bölden som nu var mera likt min knytna näve.
Plötsligt blir det blött om fingret och jag känner igen direkt Vad det är äckelVar.

Säger till gubben att nu är det paus och köksbordet nästa.
Hämta badhandduk rullar in katt så att frambenen är utanför de få gubben ta i en mindre handduk och hålla förbi huvudet på katten som ligger på rygg.

Innan detta har vi blött en mängd torky med varmt vatten, lagt ditt torrt papper på bordet och steriliserat en vass kniv.
Jag börja med att försöka lokalisera var det var blött klipper med sax och klipper lite med trimmern.

Försöker att klämma men det är lönlöst, måste skära.
Jag hade en stor tuss papper i munnen som jag bet i för detta var verkligen inget roligt - att skära i ett älskat djur utan bedövning...
Men ibland behöver man göra saker man inte vill eller har lust att göra för att rädda det som räddas kan.

Ett litet jack skar jag som kanske blev så här stort - O - sen klämde jag först kom det bara tjockt äckelskit sedan kom det plötsligt som en fontän och gjorde en snygg stråle på golvet. Då ropade jag på dottern o sa åt henne att torka när jag klämmt då jag inte hann med både och.Och att hålla över med papper när jag klämde så att inte hela köket skulle behöva att saneras. Hon led det var Äckligt.

Efter ett tag sa jag okej behöver göra ett litet hack till så att det sedan kan självdränera...dottern sprang. Förlåt men ibland tycker jag att hon är lite "klen".
Ny tuss med papper i munnen och ett litet hål till. Klämma ut mera skit.

Skål med varmt vatten tvätta kisse som ser ut att ha varit i blodbad. Avslutade med att hälla Jodopax i såren och omkring.
Klappade om kisse och städade bordet.

Tog lite luft o kollapsade. Det var inte jobbigt rent tekniskt utan känslomässigt. Det tog musten ur mig helt enkelt. Är ännu snorig och febrig så så mycket ork finns ju inte lixom. Belönade mig själv med lite baileys sen när jag återfått lugnet.

Nu är jag jättelättat över att det bara är/var ett kattbett Men jag lovar jag har _aldrig_ varit med en sådan Stor svulst innan och då har denna kisse rätt ofta sånna efter kattbett. Så att jag trodde att det var nått helt annat ser jag som brist på erfarenhet. En veterinär hade säkert hittat bettet tidigare då samma troligen hade sövt katten först och därmed haft en större chans att gå igen pälsen.

Återstår att klämma och göra rent med jodapax 2ggr/dagen tills det är läkt. Blöter man upp såren med varmt vatten så håller de sig öppna tills allt äckel runnit ut.

Tack för alla tankar och ord som ni sänt de har med all säkerhet hjälpt mig att hjälpa.

*kramas*

3 kommentarer:

  1. Tur att det fxade sig! Puh! En riktig pärs vad jag kan förstå.
    Kram till dig och katten!☺

    SvaraRadera
  2. Måste bara kommentera igen! Ordverifieringen gav mig ordet 'farcat' att kopiera. Var inte det komiskt, så säg!
    Kram ☺

    SvaraRadera
  3. Ja det var en pärs utan dess like.
    Farcat skrattar jo det var komiskt.
    Tackar för kram o ompyssling;)

    SvaraRadera