Rosor är Kärlek

onsdag 4 mars 2009

Leker med Foto

Har lekt en del med foton ikväll visste inte att man kunde ha så kul:D
Köpte ett litet paket med CD-rom och en mapp.
Visste ju inte vad jag hade köpt men det visade sig väl värt pengarna.

Så här snygg blev jag....
Liten blev mycket snyggare men använde andra grunkor på honom*s*
Är så ini h-e förkyld kan knappt andas och för var liten sak jag gör som droppar svetten.
Inte kul alls, var tvungen att avboka rehaben i måndax och min kurs idag.
Det känns blärk VILL vill vill ju att jag SKA klara både och det är ju dit jag vill komma.

Vet inte hur det blir nu allt känns så ovisst i livet idag.
Har väl nostalgitripp tänker på Mamma undra hur det hade vatt om hon var i livet ännu.
Ja jag vet men jag tänker roliga tankar som hon o jag i min trädgård, hon o jag som åker på den ena second hand affären till den andra, vi som tyckte att en tisdag visst då kunde vara en lördag - om det kändes så.

Gubben är oxå förkyld o hemma sen måndag. Lillen har varit hemma igår idag o imorgon ska han visst oxå vara det. Det är gubben som valt detta inte jag. För jag är ju ensam med sonen och dottern nästa vecka då gubben jobbar kväll. Känner mera frust över att denna veckan som är MIN återigen går åt h-e. Jag som så väl behöver Min vecka den är ju den veckan jag får nått gjort vare sig det gäller smycken eller få rent i garderoben eller tvätta badrummet från golv till tak. Det är oxå en vecka som jag inte behöver bry mig så värst om nägot.

Saknar mina rutiner!! Tänk er la liten 2130 under stora protester, hans normala sängtid är 19-20 mer 19. Det mesta blir out of order.

Har en massa ideèr som måste ut genom mina fingrar innan de flyger iväg.
I helgen ska jag kapa syrenbersån deras bästa längd är 2m ovan jord min är väl nästan 4m och ligger an mot huset -=inte bra.
Hoppas bara att jag kan andas tills dess.
*kramas*

2 kommentarer:

  1. Du har en sak inne hos mig på bloggen, Veros Virriga Värld

    SvaraRadera
  2. Ni har kanske blivit fri från förkylning och nästäppa nu - men ett tips från mig (som blir galen om jag inte kan andas genom näsan :)

    ... och man inte har nässpray med menthol (otrivin eller vad det heter - som dessutom är dumt att använda - man blir beroende och slemhinnorna går åt skogen)...

    Koka en halv deciliter vatten ett par minuter, blanda ca en tesked salt och rör - låt svalna helt - droppa i näsan och vänta, droppa lite till tills det släpper.

    Fungerar jättebra och helt ofarligt dessutom - gratis och alltid till hands (bara man har salt).

    Allra bäst är väl modersmjölk - avsvällande - men av förklarliga skäl har man inte alltid en ammande kvinna i sin direkta närhet... *hehe*

    //kramar Cat

    PS: Bäst för att slippa förkylningar och få ett bättre immunförsvar är att ta zinktabetter...

    SvaraRadera