Rosor är Kärlek

fredag 6 februari 2009

Återhämtning

Börja se att jag snart är Igenom denna förkylning eller vad det är.
Var på Vårdcentralen i torsdags då jag inte kunde gå längre utan att kolla.
Har slem i lungorna och igentäppta näsborrar och hosta.
Ok.
Fick mumsig hostsaft i alla fall börja på C och den är bara Bäst!
Liten fick ju likadan.
Tyvärr ingår den av nån anledning _inte_ i högkostnadsskyddet;(

Liten är inte feberfri än men mycket svalare än för en vecka sedan.
Och inatt kunde vi vuxna sova bättre då han inte hostade mer än 2ggr.
Jo han kommer fortfarande upp på natten o lägger sig tillrätta _mellan_ oss*s*-ungar!

Har gjort 3 halsband idag - inte illa.
Långa med vita hematitmagneter dvs utan lås.
Alla går i turkos och vitt men ser olika ut.
Blev nöjd.

Igår dammsög jag äntligen häruppe och plockade från golvet!
Det har behövts i minst 2 veckor men jag har inte orkat och dammsugaren får nån annan släpa upp för trappan för jag mäktar inte med det.
Tänkte ok Om du dammsugar så blir luften renare och du kan få duscha.
Morötter behövs för att göra sånna stordåd:D

Vi tar det väldigt lugnt då vi alla utom dottern är sjuka.
Satt o pysslade i vardaxrummet så att jag var lite social med "grabbarna".
På så vis kunde sonen komma o gosa lite, leka lite, titta lite film o om igen.
Och gubben o jag kunde prata lite med varandra.

Ska fortsätta med att sortera bland pärlorna imorgon Varför är det så svårt att få ordning?
Vet inte om jag ska sortera efter färg eller form när det gäller glaspärlor?
Pärlpärlor är ju lättare.
Sedan alla lås, mellanhänge o sånt.

Förresten berättade jag att jag gjorde mitt första länkarbete här om dagen?
Har dragit mig för det trott att det är _för_ svårt.
Men när jag väl satte igång så gick det rätt smidigt faktiskt, tror att jag har fått blodad tand;)

Nä nu ska jag plantera om en blomma till sen är det nog natter här.

Ta hand om Dig och de som finns i kring dig.

1 kommentar: