Rosor är Kärlek

tisdag 3 februari 2009

Berg o dalbana

Inte denna morgon heller hade den lille sjuke krabaten ro att sova mer än till 0630.
Jag börja bli lagom så glad åt detta och mör...
Vill Ha mitt sova!*tjurig*


Förmiddagen gick i något segt töcken, gjorde det som behövdes men inte mera, typ.
Efter lunch började jag dock få lite fart i kroppen och liten oxå.
ÅÅåå tänkte jag är han äntligen på Vändning nu?
Han lekte och åt.

Se bra ut tyckte jag..........fast tänkte oxå få se om han få feber mot kvällen.
Den högsta febern har han ju haft kvälls/nattetid ändå.

Nåväl jag gick upp för att byta sängkläder.
Kändes nästan för jobbigt vid bara tanken då jag v
ar trött o hade hostat lite o hade lite ont i halsen...snygg whiskeyröst.
Men det är ju nu sådant man bör göra ibland, helst om det florera basselusker.

Liten kom upp mitt i tänkte jag filtar honom duktigt så kan han ligga i min solstol på balkongen.
När jag la våra täcken på vädring kände jag på ena katten att det var bra varmt i solen och lite friskluft är nog bara bra tänkte jag.
Sagt o gjort, liten glad.


I max 5 minuter sedan springer han och lirka ut sitt huvud mellan spjälorna och kräks......
Fy alltså stackars liten;(
Samtidigt blev jag varm i Mamma-hjärtat inte många 4åringar som hade tänkt efter innan de spytt - eller hur?
Lite kom ju på honom och en del på golvet på balkongen.

Ner duscha liten gnugga torr ta på rena kläder ladda e
n kräksmaskin och upp med vattenhink.
Skölja stol och balkong.
Fixa resten av bäddningen halvnäck då det givet kom lite kräks på mig oxå.
Ner ställa mig själv i duschen med öppen dörr. (visst känner ni Mammor igen detta?)
Klä på mig rent föna håret torrt, får det självtorka får jag världens klåda.

Kollar på klockan - Jaha redan dax att laga Middag?
Ok då gör vi väl det då.
Dotter kommer hem.

Liten vill sitta på höften medans jag lagar mat.
Förklara så gott jag kan att han är för Stor för det.
Han är febrig runt 38,5C vill vara nära.
Trots dödsblick av dottern bestämmer jag att liten visst det få ligga i hennes säng medans hon gör läxor.

Tillbaka till maten, den blev bra.

Jaha maten färdig.
Ropar på barn.
Inga barn kommer.
Gå till dotterns rum hon har hörlurar o liten sover.
Säger jag äter nu.
Gubbe kommer efter 10 minuter.

Han äter duschar och far till stan i ett viktigt ärende.

Han hade tänkt ta med liten, men liten vill ha Mamma!
Mamma rätt trött på tvätt, mat, disk och liten nu.
Men vi gosar lite, leker lite jag försöker somna i soffan framför Alfons Åberg, men det går inte för liten fick panodil till middag så nu är han falskt pigg och hoppar och studsar på Mamma som bara vill sova.

Efter en evighet tycks det för mig kommer gubben hem.
Han hade köpt Loops - gott.

Och vaniljglass.
Ger liten glass äter själv Looops.
Fixa liten inför natten o säger sedan - Nu går jag av detta _långa_ skift.
Och upp går jag.

Vill fixa bättre ordning bland Pärlorna de små rocalie
s thoho moto ja förlåt men vet knappt vad de heter för mig är allt smått rocalies - Enkelt visst?:)
Det blev bättre ordning på dem.
Och medans jag sorterade så kom jag på flera nya ideèr.
Så nu behövs det bara Tid och Ork så ska det Skapas igen.
Känner ett Behov av att göra det.

DagensRåd: Vitlök, ApelsinJucie, Chilli - intas i de mängder det bara går nu i dessa Förkylning-Halsfluss-Influensa Tider.


1 kommentar:

  1. Vet precis hur det är det där med att ha mer vilja än ork och tid. Jag har det så just nu. Men har jag tid nu så blir det nog invigning mycket tidigare än tänkt. Du kanske har vägarna förbi då? =)

    SvaraRadera