Rosor är Kärlek

onsdag 28 januari 2009

Avslagen...

Natten var "bråkig" lillen slängde sig halva natten emot min rygg, för att ligga tätt tätt tätt.
På ett vis kan det ju vara kul o gosigt, men på den andra viset blir man mest störd o ha lust att göra helt andra saker än att le.

Nåja 0610 hade han fått nog av att sova så det var bara att gå ned.
Kommer ned i ljuset och blir nästan förskräckt över att Se min unge.
Hela ansiktet är blodigt både med torkat och färskt blod.
Han såg helt enkelt vidrig ut, stackarn.

Så det blev badrum och handfat nästa.
När jag fått tvätta honom någelunda ren satte jag honom på dasslocket för att om möjligt stoppa näsblodet.
Varför tror ungar att de dör av näsblod/uppslaget knä osv???
Det är lagom så kul att försöka vara pedagogisk när barnet fnyser och hostar så att blodet bara yr omkring på väggar, golv på honom och på mig.
Mamman tänker ju inte bara på att stoppa blodflödet och lugna barnet ånej hon tänker ju även på hur svårt det kan vara att få bort blodfläckar från ljusa kläder...etc

Nåja blodflödet och barnet stillades.
Sen fick han ligga högt i soffan medans vi kollade på "Tintin o djävulssjön" för 4 morgonen i rad.
Jag småsov i ärlighetens namn, för jag hade då minsann visst det inte sovit färdig!

Det blev frukost och påklädning.
Funderade just på att springa genom duschen när telefonen ringde och meddelade att läraren var sjuk idag.
Kan dagen bli sämre?
Jag skulle ju fortsätta med att gjuta i betong!
Komma ut bland likasinnade, få inspiration få lagad lunch och bara vara Jag en dag.

Det blev soffan igen kollade på "Red Dragon" filmen före "När lammen tystnar". Sen gick jag genom duschen. Rostad macka och en yoggi blev det till lunch.
Kan inte hjälpa det men är lika glad som en unge om man tar godispåsen för den.
Var uppe o kollade ur illa sängen såg ut det var inte så farligt, bara lillens och min kudde fulla med blod - handfat igen kallt vatten, där ligger de än.

1 kommentar:

  1. Låter inte som någon toppennatt inte... Stackare.

    Ha en bra fredagskväll iallafall. Du sover väl i soffan vid 19...

    SvaraRadera