Rosor är Kärlek

söndag 25 januari 2009

Städat och Pysslat ordning....

Idag luktar det klor i mitt hus.
Jag tog tag i mig själv och såg till att tvätt/kattrummet blev rent från tak till golv.
Fy vad grisigt det var därinne ;(

Inte så mycket på hyllor och maskiner men _golvet_.

Tänk er kattsand som studsat under tvättmaskinen, fastnat på grund av fuktigheten i rummet,
kattsand och torktummlardamm samt hår i avloppsbrunnen.

Jo det blev Rent i den oxå, här gör vi inget halvdant (i så fall gör vi inget alls), men därför tycker jag inte att det var så värst roligt eller trivsamt.
Men det blev rent.
Katterna fick nya gardiner och fräscha plädar i hyllorna
.

Sen tog jag tag i ett litet/stort probs jag haft, något s
om tog mera plats än det borde.Så påbörjade jag pysslandet av detta något som skulle spara plats åt mig.


Den översta ringen är flätat guld och silver - färgad koppartråd.
"Knoppen" i mitten är vårgrön.

Ja, en schal hängare/ordnare blev det - kunde du gissa det på första bilden??:D
Jo jag använder ofta detta klädesplagg.
Just nu har jag på mig en bredare stickad rost och vinröd är den och värmer mina axlar, överarmar och en bit av ryggen.
Praktiskt för ofta vill jag ha kortärmat på mig för att det är smidigare både när man ska göra hushållsarbete och när man pysslar.
I det läget kan en schal göra stor nytta.

Har redigerat ett antal foton idag av de halsbanden jag gjorde i torsdax.
Tanken är väl att jag ska få upp dem på hemsidan under kvällen.
Få se om det blir så.

Njut av söndaxkvällen - imorgon är det Måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar