Rosor är Kärlek

tisdag 20 januari 2009

Det som bär mig nu.....

Beslut som påverkar det dagliga är inte lätta att ta.
Jag är på väg till stan med mig har jag ett av dessa beslut.
Hoppas på kompromisser, jag tycker inte om gråskala det ska vara färg och det ska vara Tydligt.

Beslut som ska hålla en längre period ska vara hållbara oxå. Inte vare sig hackat eller malet är inte jag.
Man behöver inte ta jättekliv för att utvecklas, ibland räcker det med ett enda steg.

Och jag vill att det steget ska vara bärande, att det kan stå och inte falla.
Musik är bra.
************ *******************
Eva Dahlgren - Det som bär mig nu

Ögats mörka fågelvinge
Som slår tunga mjuka slag
Mot min kind och i mitt inre
Natt och dag
Är det som bär mig nu
Det är det som bär mig nu

En doft av hallon
Dina läppar
I en trolsk och fuktig skog
Där jag ligger
Ingen mättnad
Aldrig nog
Är det som bär mig nu
Det är det som bär mig nu

Och mot det blå
Jag ser en fågel lyfta
Jag ser dig
Sväva så
I min famn
Och i kyssen du ger mig
Jag finner allt
Det som bär mig nu

Solen vilar på din skuldra
Ljuset ändrade sin färd
Från att sjunka ner i havet
Till att stanna här

*************************** *************
Ta hand om Dig, och de beslut du behöver ta idag.

1 kommentar:

  1. Låter klokt tycker jag.

    Jag har beslutat idag att tänka på mig själv ikväll och göra det jag VILL göra. Och det lilla beslutet tänker jag hålla.

    SvaraRadera