Rosor är Kärlek

onsdag 21 januari 2009

Mörbultad

Hade en bra dag igår, men var så slut på kvällen att det inte fanns ork att uppdatera.
Var på mitt första pass i varmvattensbassäng.
Tränar ensam med en sjukgymnast = Lyx.

När jag steg ned i vattnet sa jag till min sjukgymnast ."Att nu kan jag dö".
Det var så skönt, hade glömt bort hur skönt.
Tänk er en skönt upplyst lokal, vatten som håller ca 40C och som det är minimalt med klor i och i hela bassängen var det kanske 7 personer.
Bassängen är 10 meter bred och 25 meter lång (tror jag, har taskigt ögonmått).

Hade oxå glömt bort att man bör ta det väldigt lugnt med övningar, det är väldigt lätt att göra _för_ mycket då man väger "ingenting".
Uppvärmning är viktigt även i bassäng så det gjorde vi ordentlig.
Sedan inriktades övningarna främst på höfter/bäcken där jag har mina största probs.

Efter träningen var jag så mjuk det var underbart att känna, hade glömt bort hur det kändes oxå.
Det är i alla fall fyra år sedan jag tränade i bassäng.
Och tung var jag.
Det värsta momentet med bassängträning är när man är färdig och ska ta sig upp via trappa i luften igen... med dessa steg ökar man i vikt många gånger om.
Jag kände mig som om jag vägde som 2 bilar.

Vi ska börja med att träna en gång i veckan i ett par månader om det verka fungera så ökar vi på med en gång i veckan till.
Min närvaro har ju inte varit så hög om man kollar på förra terminen varken på rehab eller på folkan.
Vilket till största del beror på att jag VILL så mycket och har svårt att begränsa mig både i det man "måste" och i det man vill, både roliga och tristare saker.
Min Vilja är ett par gånger större än min ork.

Så när jag vaknade 0600 imorse var jag bara tvungen konstatera att jag inte borde åka på min kurs. Det var med ilska och gråt jag ringde o sa att jag inte kunde komma.
La mig igen och vaknade 1230.
Så slut var jag igår efter träningen.
Jag hade kanske klarat att åka på min kurs men då hade mycket troligt Mr.Migrän slagit till imorgon.

Mina Beslut inför det nya året.
*Ha högre % närvaro både på rehab och kursen
*Färre migrän-attacker.

När jag gick igenom förra årets kalender vid nyåret så såg jag svart på vitt att jag haft i snitt 3 migrän-attacker i månaden. Och trots medicin så blir jag liggandes 1-3 dygn.
Detta fungera varken för mig personligt inom/med familjen eller de åtaganden jag har.
Jag hoppas att jag klara av att begränsa mig bättre detta år och att därigenom uppnå bättre hälsa, mera tålamod och mera ork för allt jag behöver och allt jag Vill göra.

Resten av dagen/kvällen ska jag ta det lugnt *skrattar* har inte så mycket val då träningsvärken slagit till och tröttheten är bedövande.

Ta hand om Dig och dina mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar