Rosor är Kärlek

lördag 31 januari 2009

Feber snor o gnöl

Alla som har barn eller har passat barn eller på annat sätt kommit i kontakt med sjuka barn vet följande....
....barn får oftast den högre febern på kvällen/natten....
.....de ser väldigt hängiga ut, medtagna...
......men så fort de får Panodil (febernedsättande) så jäklar i min själ är de piggare än hela familjen sammanlagt!

..........och inte att förglömma de är mycket "vill-vara-nära-nära-nära" Hela Tiden.

Trodde på någe vis att vi kanske var igenom det värsta men icke inatt eller ja nyss så kom liten het som en ugn, snor i näsan Och i ögonen.
Gissning - Virus.
Men han behöver lik förbenat hostmedicin (har gett honom av det som finns hemma så länge) och han behöver nu då ögonsalva.

Ögongegga var det typ nyss han hade stackarn men den tuben gick åt och hållbarheten på dem är ju inte så länge heller.

Nått bra har stickat. Det är en liten syssla av mitt *pysslande* men det blir ett par stycken nu o då:)
Och att vara nära-nära liten är ju oxå ett stort +!
Även om det kanske inte riktigt lät så i börja av texten, det är ju lite både ock.
Oftast är det mig de vänder sig till, barnen när de är sjuka o hängiga det är väl nedärvt*lersnett*

Ohhhh glömde nästan dottern lagade ju middag idag, gissa vad jag fick?
Kokt potatis, stekt fläsk och löksås!!*mumsfillibabba*
Hon gjorde den helt ok, nästan lika bra som min lillebror han får väl passa sig*s*

Imorgon ska troligen gubbe o jag Ut och äta middag. Tanken var ju att liten skulle med dottern har inte tid. Utan barnen få klara sig själva den lilla stunden vi är borta.
Vi ska fira gubben han fyller år på måndag.
Och det blir nog sista äta ute på ett långt tag så jag ska njuta, klä upp mig och "låtsas" att jag ska på Träff!:D

Ta hand om Dig och de du håller kär.

2 kommentarer:

  1. Tror inte jag vill byta med dig! Jag har haft ungarna hemma p.g.a sjukdom i en och en halv vecka, och fått nog av det för en tid framöver. Hoppas att du får en mysig middag i kväll! det låter som om du skulle behöva det efter allt vårdande.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni kom iväg ut och hade det trevligt!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera