Rosor är Kärlek

måndag 26 januari 2009

Knasiga blommor

Alltså sicka knasiga blommor jag har här ger jag dem näring för att det ska få lite växtkraft - och vad gör de?
Hänger, nästan döda!
Fattar ingenting en av blommorna är typ död;(

Och det är en av alla fina jag drog upp på frön förra våren som var ute hela sommaren och som har livat upp mig genom att nu vara inne.
Det enda som lever just nu i den krukan är maskros.

Kanske fick de hjärtsnörp?
Kanske tålde de inte växtnäringen?
Inte vet jag men trist är det allt.

Bassängträningen var tuffare idag än förra veckan.
Tror inte att vi får lägga till någe mera på ett tag nu annars går jag ihjäl.
Somnade på hemvägen drattade i soffan o sov 1½ timma till.
Hade stora svårigheter att komma ur soffan...
Påbörjade matlagningen... gick till soffan nån minut till köket igen kolla till maten o till soffan igen så höll jag på tills middagen var färdig o barnen hemkomna.

Kvällen förflöt lugnt jag o sonen i soffan dottern på rummet.
Nu tänkte jag försöka införa en ny rutin för min del...
I säng 2100.
Jopp -ska- _försöka_ denna veckan att hålla detta kanske med undantag på onsdag.
För jag tror att om jag *hottar upp* sovkontot så kanske min kropp fixa träningen bättre.
Nästa steg blir till att se över matkontot och det blir när sovkontot är nöjt och bara flyter för sig själv utan käppar eller annat.

Menar inte att du måste följa mina tider, men kanske även Du borde se över ditt sovkonto?
Medelsnittsmänniskan (vuxen) behöver från 6½ timma till 9 timmar sömn per dygn.
Hur mycket sömn behöver Du, för att känna dig tipp-topp`?
*kramas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar