Rosor är Kärlek

fredag 23 januari 2009

Städat - Sorterat

Egentligen skulle jag ha pärlat ikväll, men det blev inte så.
Kanske har det att göra med en turbulent eftermiddag som inte blev som vi hade planerat den?
Det blev en snabb fredaxhandling, en snabbmiddagspaus och skjuts av barn kors o tvärs.
Runt 18 tiden kunde vi först pusta ut.

Nu är vi helt barnlediga till söndag lunch!!!*****härligt****
Det händer inte så ofta, Men när det gör det är det välbehövligt.
Oftast planera vi en massa vad vi ska göra och hinna med...men lika ofta går bara luften ur oss och vi gör det vi borde -Relaxa -.

I alla fall skulle pärla tänkte jag drog ut lådan i min röda plåt hurts där jag har lås och diverse.
Blev så slut/arg av att se att man ingenting såg/hittade, så drog ut lådan o la den på sängen.
Kollade, sorterade men Hallo du har ju Lås! har inte hittat några och undrat hur jag då ska kunna göra halsband eller armband...kolla på den mojängen vad gör man med den?

Hur ska allt ligga snyggt då?
Det mesta ligger ju i zipp påsar eftersom det är enklast så man ser vad det är och det är skyddat för damm och andra faror.
Kollade runt på mina senaste inköp och såg nått....

http://www6.aname.net/~tangen/butiken/?p=productsList&sWord=magnet
Dessa magneter är verkligen SuperStarka!!!!
Och små. Nästan oförståligt att de kan vara så starka.
Men med deras hjälp så ligger nu mina påsar fint o lätthanterbara i sin låda.

Fundera på att sortera _alla_ pärlor efter färg. Men jag vet inte om det är så smart? Tanken är att hitta ett system så att det är lätt att hitta det man söker, och det har inte så stor plats att vara på...
Har tänkt tanken på att sätta upp ett större galler av någe slag och på detta har krokar så att man lätt kan hänga zipp påsar i dem.
Men mja 1 har inga raka väggar 2 det skulle nog se knas ut.
Nä måste fundera ut nått - helt klart.

För det håller inte att leta efter det man behöver i en halvtimma innan man kan påbörja arbetet.

Passa på att gå ut en runda i helgen - rensa hjärnan, lungorna och själen samtidigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar