Rosor är Kärlek

söndag 18 januari 2009

Börjat sy på gardin

För ett år sedan fick jag en symaskin av min gubbe.
Då hade min Mammas som jag tog över efter hennes död varit trasig o nästan olagbar i 2 år.
Symaskinen jag har nu kan sy mönstersömn, gissa hur kul man kan ha med det?:)
Det går inte så fort att sy sånna sömmar men tiden gör inget då det blir så snyggt.

Så nu har jag äntligen påbörjat syandet av våran nya sovrumsgardin. Det blir endast kappa då jag tycker om att få in så mycket ljus som möjligt i huset.
Färgen är lite som den här, och på den ska jag givetvis sy mönster med mönstersömn.

Tanken är att sy ett större blad med en bladsömn och nått hjärta med hjärtsömnen.
Hade tänkt att sy en diamant oxå men har svårt att se att det skulle bli snyggt.
Så försökte tänka vad som hänger ihop med mig o gubben - nått vi båda tycker om alltså.
Viking, Drakar, sen kom jag inte längre......

Som jag nästan älskar lila medans gubben tycker den färgen är blä då han är blå men klär sig i svart och rött.*s*
Får fundera vidare kanske googlar lite för inspiration - för sömnad är inte min starkaste sida även om den hänger ihop med färg&form.

Medans jag sydde kom jag fram till ett större Beslut vilket känns oerhört skönt även om det var jobbigt att komma fram till det.
Nu gäller det bara att genomföra det oxå.
Kommer att tala om Vad det handlar om när jag känner mig mogen för det.

Ta hand om er själva och varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar